Lean meetodid ja terminid

Hoshin Kanri – strateegia elluviimise meetod

Hoshin Kanri (jaapani keelest otsetõlgituna “kompassi suunamine”) on strateegia elluviimise meetod, mille töötas välja dr Yoji Akao. Selle Nortoni ja Kaplani BSC (balanced score card) analoogi suurim erinevus oma ameerika kolleegide ees on süsteemi kaskadeeritus üksikisikuni välja.

Eesmärke mõõdetakse detailselt igas töölõigus ning tulemused visualiseeritakse seinale kõigile nähtavaks. Iga kõrvalekalle eesmärgist lahendatakse metoodiliselt, kasutades selleks analüütilist lähenemist – PDCA parendustsüklit.

Põhimõtteliselt näeb kogu süsteem välja kui auto armatuurlaud, mis annab sulle jooksvalt kogu aeg infot, kuidas sul läheb. Röövimata aga sinu tähelepanu põhitegevuselt. Samas, kui mõni “tuluke” peaks vilkuma hakkama, siis on sul võimalik kohe kiirelt reageerida.

Kokkuvõtteks. Elemendid, millest Hoshin Kanri räägib on: tegevuste mõõtmine, andmete visualiseerimine, kõrvalekallete lahendamine ja parima praktika standardiseerimine.


Tagasi terminite nimekirja

Uut blogis

Lean mõtteviis gigantide operatsioonisüsteemis - Zara lugu
Lean mõtteviis gigantide operatsioonisüsteemis - Zara lugu

Pole kahtlustki, et Zara nimi ei vaja pikemat tutvustamist – kõik tunnevad seda edukat ja kuulsat Hispaania rõivapoeketti. Vähesed aga teavad, et Zara edu taga on üsna mitu Lean juhtimise elementi.[…]

Lean põhimõtted, mis on saanud liiga vähe tähelepanu
Lean põhimõtted, mis on saanud liiga vähe tähelepanu

Lean põhimõtted on tavaliselt seostatud James P. Womack'i ja Daniel T. Jones'iga, kui nad oma kuulsas raamatus "Lean Thinking (1996)" viie printsiibiga lagedale tulid*. Kuigi neil on oma tähtis roll, siis seekordne artikkel võtab fookusesse kahjuks juba unustuste hõlma vajunud põhimõtted.[…]

Halva kvaliteedi kulu - suuresti nähtamatu, kuid oluline näitaja
Halva kvaliteedi kulu - suuresti nähtamatu, kuid oluline näitaja

2009. aastal kutsus autotootja Toyota pidurisüsteemi kvaliteediprobleemide tõttu tagasi 9 miljonit sõidukit. Halva kvaliteedi kulu oli sedavõrd suur, et ettevõte kaotas rahaliselt rohkem kui 5,5 miljardit dollarit.[…]