Lean meetodid ja terminid
Kanban (eesti k. silt või stend) on visuaalne signaal, mis kutsub esile tegevuse. Kanban süsteem aitab viia laoseisu kooskõlla tegeliku tarbimisega. Loogika on lihtne: koheselt, kui kindel hulk materjale on tarbitud, antakse signaal (tavaliselt spetsiaalse kaardi näol) järgmiste tarnimiseks/tootmiseks.
Kanban-kaardid teevad kogu tarnimis- ja tootmisprotsessi visuaalseks ning toob edukalt probleemid nähtavale. See võimaldab aga leaida lahendusi, et ringluses oleks võimalikult vähe kaarte.
Selline lähenemine annab võimaluse rakendada eriti efektiivset JIT (just in time) ja ühe tüki voo (one piece flow)-loogikat “tõmbel” toimivas tootmise tarneahelas, kus opereeritakse minimaalsete varudega.
Toyota viis ellu kuus reeglit kanbani ülalhoidmiseks:
Kaardid liiguvad alati koos materjalide ja kaupadega. Lisaks kaardile võib kasutada ka muid vahendeid signaali andmiseks. Näiteks karbid, nivoo jooned, või isegi märgistatud alad. Oluline on, et need oleks visualiseeritud ja infoga varustatud selliselt, et edasi saaks antud töökäsk: mida toota, millal toota, kui palju toota ja milliste vahenditega.
Kanbani loogika kasutamine vähendab ületootmise võimalust ning materjalide liigset tellimist. Lisaks aitab seada tootmise prioriteete ning muudab kontrolli materjalide üle lihtsamaks.
Tesla automatiseerimine või Lean tootmine, kumb on parem - vaatame, mida mõlemad toootmislähenemised endast kujutavad ning millised on ühe või teise strateegilised seisukohad.[…]
Organisatsioonid ei ole võimelised arenema, kui nad järjepidevalt ei otsi oma protsessidest kitsaskohti ning ei vii läbi erinevaid eksperimente nende kõrvaldamiseks. See on oluline võimekus, millele Lea ettevõtted palju rõhku panevad.[…]
Leani juurutamine on aja ja ressursimahukas ettevõtemine ning selle süsteemitu rakendamine võib lõpuks kalliks maksma minna. Järgnevalt toon teadusuuringutele tuginedes 15 edufaktorit, mis tagavad selle, et kasu ettevõttele oleks maksimaalne.[…]