Lean meetodid ja terminid

Spageti diagramm liikumiste analüüsiks

Spageti diagramm

Spageti diagramm (ing k spaghetti diagram) on analüüsi meetod, millega vaadelda objekti liikumist süsteemis joone abil. Vaadeldav objekt võib olla töötaja, materjal või mõni muu element, mille liikumise efektiivsus on vaja välja selgitada.

Tegemist on väga tõhusa meetodiga, et vaadelda näiteks inimese, materjali või toote kulgemist protsessis ning visualiseerida transpordi ja liikumisega seotud raiskamised, et need hiljem tootlikuma protsessi nimel kõrvaldada.

Spageti diagramm on oma olemuselt nii lihtne, et selle joonistamisega saab igaüks hakkama. Vaja on selleks suuremat paberit, kuhu peale tuleks joonistada ruumi alusplaan koos mööbli, seinte või muude tõketega ning samuti peaks seal asetsema sisse ja väljapääsud. Seejärel alusta protsessis osaleva inimese, materjali või toote jälgimist samal ajal paberile sellest joont tõmmates.

Kui kaardistad mitut objekti korraga, siis tasuks need kanda paberile eraldi värviga või kui on kasutada abiline, siis võib erinevate objektide liikumise kanda paberil olevale kilele, mida hiljem analüüsi kägus üksteist katma saab panna.

Lisaks tasub üles märkida ka liikumiste ajad ning distantsid. Neid läheb vaja, et hiljem testida olemasolevat asetust uue lahenduse vastu. Kui aeg ja distantsid on vähenenud sama protsessi lõikes, siis on uus asetus efektiivsem.

 


Tagasi terminite nimekirja

Uut blogis

Jaht positsioneerimissüsteemile, millega hõlbustada töökoha efektiivsuse analüüsi
Jaht positsioneerimissüsteemile, millega hõlbustada töökoha efektiivsuse analüüsi

Kõik, kes on kunagi pidanud joonistama mõne protsessi kaardistamise jaoks spageti-diagrammi teavad, kui aeganõudev see ühe mitmetunnise töökoha efektiivsuse analüüsi puhul on.[…]

Tesla täielik automatiseerimine või Toyota tootmissüsteem - kes keda?
Tesla täielik automatiseerimine või Toyota tootmissüsteem - kes keda?

Tesla automatiseerimine või Lean tootmine, kumb on parem - vaatame, mida mõlemad toootmislähenemised endast kujutavad ning millised on ühe või teise strateegilised seisukohad.[…]

Probleemide peamiseks põhjuseks on testimata
Probleemide peamiseks põhjuseks on testimata "lahendused"

Organisatsioonid ei ole võimelised arenema, kui nad järjepidevalt ei otsi oma protsessidest kitsaskohti ning ei vii läbi erinevaid eksperimente nende kõrvaldamiseks. See on oluline võimekus, millele Lea ettevõtted palju rõhku panevad.[…]