Lean jaekaubandus – tehes vähemaga rohkem

Lean jaekaubandus

Lean jaekaubandus on praktika, mis aitab parandada protsesside efektiivsust kauplustes või jaemüügiketis. Selleks viime läbi Lean koolitusi ja projekte.

Öeldakse, et tõhus operatsioonisüsteem ja protsessid genereerivad suurimaid kasumeid headel aegadel ja aitavad ellu jääda, kui majandusel võib-olla nii hästi ei lähe. Enne majandussurutist nägime, et esimene osa sellest vastab tõele ja nüüd on meil olemas ka kinnitus, et see kehtib ka lause teise poole suhtes. Selle ehedaks näiteks võime tuua ettevõtted nagu Wal-Mart ja Zara, kes pidasid üleilmsele majanduslangusele vastu kerge vaevaga.

Marginaalid jaekaubanduses on väga väikesed, seega iga sent loeb. Lean jaekaubanduses on viis, kuidas identifitseerida protsessides raiskamiste kõrvaldamise võimalusi, soovimatut variatsiooni või vigu. Kõik need maksavad raha ja ei lisa väärtust kliendile ning päeva lõpuks määravad ettevõtte elujõulisuse.

Lean jaekaubandus panustab kasumisse enam kui müügi kasv

Kuigi Lean juurutamine peab olema ettevõtteülene, siis peamine raskuspunkt jaekaubandusettevõtetel langeb kindlasti tarnefunktsioonidele, kuna moodustavad kauba väärtusest kuludena 15-40%. Neid kulusid vähendada on aga ääretult oluline, eriti veel, kui tegu ei ole enam kiiresti areneva teenusesektoriga. Kaubandus ei ole siinkohal erand – isegi väike protsent tarnefunktsioonide kulude vähendamist panustab kasumisse enam, kui püüda seda sama läbi müügi kasvatamise.

Tarneahela kulude vähendamine 1% kasumi teenmise eesmärgil  teeb sama välja, kui kasvatada müüki 8%.

Päriselulise näita varal võib öelda, et kui ettevõtte käiberentaablus on 3% ja kauba omahinnast 25% moodustavad tarnefunktsioonide kulud, siis vaid kõigest 1% ulatuses nende kulude vähendamisega suudaksime käiberentaablust kasvatada 0,2 protsendipunkti võrra (3,2% peale). See teeb sama välja, kui müüki kasvatada 8,4%.

Leani kasutamise läbi kulude vähendamise ja müügi kasvatamise efekti mõju vahe ettevõtte kasumisse on järelikult eeltoodud näite varal kaheksakordne. Samas teame me kõik, kui raske on jaekaubanduses müüki sellises mahus kasvatada ning ega asjata öelda, et tänapäeval võistlevad eelkõige tarneahelad, mitte ettevõtted.

Leani fookus jaekaubanduses

Töötame oma klientidega selle nimel, et saavutada protsessid, kus on minimaalselt raiskamist. Üldjuhul on meie fookus jaekaubanduses järgmistel funktsioonidel ning teemadel:

• Lean siselogistikas: Raiskamiste kõrvaldamine siselogistika protsessides.

• Lean klienditeeninduses: Klienditeenindusprotsessi parandamine, eelkõige selle kiiruse, kvaliteedi ning müügirealisatsiooni parandamise.

• Lean müügisaalides: Klienditeekonna ja -kogemuse parandamine müügisaalis, visuaalne juhtimine, teekondade heat-mapping.

• Lean sisseostus: Kaupade tellimisparameetrite optimeerimine. Laoseisu ning OOS(out-of-stock)-ide vähendamine.

Käegakatsutavad tulemused

• Läbimisaeg: Siselogistika efektiivsuse kasv võimaldab kiiremat kaupade protsessi läbimist laost väljapanekuni kuni 75%.

• Kvaliteet: Selged protsessid ning juhised, 5S töökohtade ülesehitus ning kanban-stiilis kaupaade täiendamine siselogistikas parandavad kvaliteeti 50-90%.

• Kulud: Protsesside efektiivsus, laoseisu parem korraldamine ning läbimisaja kiirus vajavad oluliselt vähem ressursse ning kulud vähenevad osakaaluna müügitulust 1%.

Saame Teid aidata järgnevalt

Lean koolitus – viime läbi põhjalikke Lean-koolitusi, et tekitada ettevõttesse piisav arv spetsialiste, kes tagavad edasise jätkusuutliku ning kiire arengu Leani juurutamisel.

Lean projektid – viime läbi hetkeolukorra analüüsi, et selgitada hinnanguline potentsiaal. Aitame kohalikku tiimi projekti ülesehitamises, analüüside läbiviimises ning Lean-tehnilises nõustamises. Aitame koostada lõppraportit ning selgitada kasulisi efekte.

Räägime edasi?

Anna meile teada, millised on Sinu protsessidega seotud väljakutsed ja leiame koos parima võimaliku lahenduse koolitusprogrammiks või arendusprojektiks.

Võta ühendust