Hoshin Kanri (jaapani keelest otsetõlgituna “kompassi suunamine”) on strateegia elluviimise meetod, mille töötas välja dr Yoji Akao. Selle Nortoni ja Kaplani BSC (balanced score card) analoogi suurim erinevus oma ameerika kolleegide ees on süsteemi kaskadeeritus üksikisikuni välja.
Eesmärke mõõdetakse detailselt igas töölõigus ning tulemused visualiseeritakse seinale kõigile nähtavaks. Iga kõrvalekalle eesmärgist lahendatakse metoodiliselt, kasutades selleks analüütilist lähenemist – PDCA parendustsüklit.
Põhimõtteliselt näeb kogu süsteem välja kui auto armatuurlaud, mis annab sulle jooksvalt kogu aeg infot, kuidas sul läheb. Röövimata aga sinu tähelepanu põhitegevuselt. Samas, kui mõni “tuluke” peaks vilkuma hakkama, siis on sul võimalik kohe kiirelt reageerida.
Kokkuvõtteks. Elemendid, millest Hoshin Kanri räägib on: tegevuste mõõtmine, andmete visualiseerimine, kõrvalekallete lahendamine ja parima praktika standardiseerimine.
Kui ettevõttes tõstatub teemaks varude optimeerimine, siis esimese hooga vaadatakse ikka MRP- või ERP-süsteemide poole. Mõneti ka õigustatult, sest neisse on üldjuhul integreeritud laoarvestuse komponent, mis ju kogu vaeva sinu eest ära teeb. […]
Soovid teada, kuidas määrata puhver- või turvavaru? Nii puhver- kui ka turvavaru on vajalikud, et katta OOS (out-of-stock) -olukordade teket, mis on tavaliselt põhjustatud kliendinõudluse või tarnete variatiivsusest, ennustustäpsusest, tootmisprotsesside stabiilsusest jne.[…]
Tarnekindlus (või teenustase) on sedavõrd oluline näitaja, et lausa 83% Euroopa jaekaubanduse tippudest jälgib seda oma varustajate kvaliteedinäitajana. Ja pea pooled neist rakendavad trahve, kui teenustase ei vasta kokkulepitule[…]