Lean meetodid ja terminid

Spageti diagramm liikumiste analüüsiks

Spageti diagramm

Spageti diagramm (ing k spaghetti diagram) on analüüsi meetod, millega vaadelda objekti liikumist süsteemis joone abil. Vaadeldav objekt võib olla töötaja, materjal või mõni muu element, mille liikumise efektiivsus on vaja välja selgitada.

Tegemist on väga tõhusa meetodiga, et vaadelda näiteks inimese, materjali või toote kulgemist protsessis ning visualiseerida transpordi ja liikumisega seotud raiskamised, et need hiljem tootlikuma protsessi nimel kõrvaldada.

Spageti diagramm on oma olemuselt nii lihtne, et selle joonistamisega saab igaüks hakkama. Vaja on selleks suuremat paberit, kuhu peale tuleks joonistada ruumi alusplaan koos mööbli, seinte või muude tõketega ning samuti peaks seal asetsema sisse ja väljapääsud. Seejärel alusta protsessis osaleva inimese, materjali või toote jälgimist samal ajal paberile sellest joont tõmmates.

Kui kaardistad mitut objekti korraga, siis tasuks need kanda paberile eraldi värviga või kui on kasutada abiline, siis võib erinevate objektide liikumise kanda paberil olevale kilele, mida hiljem analüüsi käigus üksteist katma saab panna.

Lisaks tasub üles märkida ka liikumiste ajad ning distantsid. Neid läheb vaja, et hiljem testida olemasolevat asetust uue lahenduse vastu. Kui aeg ja distantsid on vähenenud sama protsessi lõikes, siis on uus asetus efektiivsem.

 


Tagasi terminite nimekirja

Uut blogis

Kuidas arvutada optimaalse laoseisu puhver- ja turvavaru?
Kuidas arvutada optimaalse laoseisu puhver- ja turvavaru?

Soovid teada, kuidas määrata puhver- või turvavaru? Nii puhver- kui ka turvavaru on vajalikud, et katta OOS (out-of-stock) -olukordade teket, mis on tavaliselt põhjustatud kliendinõudluse või tarnete variatiivsusest, ennustustäpsusest, tootmisprotsesside stabiilsusest jne.[…]

Tarnekindlus - kõik, mida sellest teadma pead
Tarnekindlus - kõik, mida sellest teadma pead

Tarnekindlus (või teenustase) on sedavõrd oluline näitaja, et lausa 83% Euroopa jaekaubanduse tippudest jälgib seda oma varustajate kvaliteedinäitajana. Ja pea pooled neist rakendavad trahve, kui teenustase ei vasta kokkulepitule[…]

Miks toidukaupade e-poed hädas olid?
Miks toidukaupade e-poed hädas olid?

Olen toidukaupade e-poe telgitaguste vastu juba paar nädalat huvi tundnud, eelkõige nende suutlikkuse osas nõudluse dramaatilise kasvuga toime tulla. Kuna viimasel ajal on pikaleveninud tarneajad eriti päevakorda tõusnud, siis otsustasin protsesside vaatevinklist teemat pisut avada.[…]